Skip to content

4 modna portreta s Andyjem Hoangom i Profoto B10

Modni fotograf Andy Hoang imao je jedinstvenu viziju kada je započeo snimanje s Profoto opremom i Phase One kamerom. Kako kaže, želio je predstaviti vrijeme galopirajućeg tehnološkog napretka uz dodatak cyberpunk dojma. Cilj mu je bio iznijeti i pokazati “to nešto”, bitnu osobinu ere u kojoj se ljudi skrivaju iza tehnologije.

Reci nam više o sebi, tko je Andy Hoang?
Ja sam britansko-vijetnamski modni i oglašivački fotograf sa sjedištem u Londonu. Rekao bih da je moj fotografski stil inspiriran subverzivnom britanskom kulturom 90-ih i njezinom nekonvencionalnom ljepotom.

Kako ste se počeli baviti bljeskalicama i kada ste ih odlučili početi koristiti?
Zainteresirao sam se za fotografiju prilično kasno. U svojim ranim dvadesetima, trebao sam posao i upoznao se s fotografijom događanja, što je uključivalo snimanje dobro osvijetljenih fotografija u tamnim i slabo osvijetljenim noćnim klubovima. Nakon razdoblja rada do kasno tijekom vikenda, želio sam isprobati fotografiju iz zabave. Pa sam zamolio rođaka da mi posudi njegovu fotografsku opremu i bljeskalicu kako bih mogao snimiti svog prijatelja. Brzo sam shvatio da se ne mogu osloniti na TTL sustav kada koristim bljeskalicu u kombinaciji s prirodnim svjetlom. Puno sam naučio o pozicioniranju svjetla, vrstama svjetla (meko/tvrdo) i snazi bljeskalice. Bio je to moj prvi eksperiment sa svjetlom koji je zapalio moju strast prema fotografiji.

Imate li kakve savjete za ljude koji žele početi koristiti bljeskalicu u svom radu? Kako ste vi počeli?

Kada sam počeo raditi s bljeskalicama, nije bilo nikoga tko bi me vodio, pa sam morao učiti sam, zašto su fotografije bile preeksponirane ili podeksponirane, što je fill light i key light, itd. No, nije teško. Samo vaš pristup temi određuje koliko će biti komplicirano. Gledao sam fotografije u časopisima i pitao se kako je svjetlo kontrolirano, je li bilo tvrdo ili mekano, koji su alati korišteni za oblikovanje svjetla, itd. Da biste to dobro razumjeli, trebali biste, na primjer, znati što je tvrdo i meko svjetlo. Jasno, bez oblaka nebo i jako sunce su tvrdo svjetlo. Ali kada je prekriveno nježnim oblačićima, to je već meko svjetlo. Isto vrijedi i za umjetničko osvjetljenje. Poznavanje tih detalja, kao i pravila kompenzacije pomoću “triangle eksponiranja” (otvor blende, ISO, brzina okidača) solidna su osnova na kojoj ćete temeljiti svoj rad. Na primjer, možete pogledati časopise ili reklamne fotografije dok kupujete i vidjeti kako se profesionalci nose sa svjetlom. Tečajevi su također izuzetno koristan alat, poput onih na online Profoto akademiji. Nažalost, nisam imao ovu priliku kada sam počeo, i jako mi je žao zbog toga.

Što je najbolje, a što najgore kod rada s velikim timom u studiju? Ispričajte nam malo o tome što se događa “iza kulisa”?

Najbolje kod rada s velikim timom je što surađujete i stvarate nevjerojatne fotografije s vrlo kreativnim ljudima. Gradite odnose i čvrste temelje koji će vam pomoći da se dugoročno usavršite kao kreator. Kada sam započeo s fotografijom, bio sam uključen u mnoge aspekte rada na setu. No, pokazalo se da nije nužno raditi sve. Trebate se držati onoga što najbolje radite. Inventivni scenografi, fantastični frizeri i vizažisti ili stilisti su ljudi koji će vam pomoći podići vaš rad na višu razinu.

Mislim da je mana to što ne žele svi uvijek dati svoj najbolji doprinos. Ponekad postoje kreativne razlike u vizijama, nedostatak kemije ili sukobi različitih, ponekad vrlo jakih ega, što može usporiti cijeli rad. Na sreću, s tim se ne susrećem često. Moguće je da sam nekada bio naivniji, ali godine rada naučile su me birati ljude kojima vjerujem, koje poznajem i koji imaju sličnu viziju konačnog rezultata.

Koju ste opremu koristili i kako se ponašala?

Za ovu sesiju koristili smo kombinaciju Profoto B10 i B10 Plus s OCF modifikatorima, RFi softboxovima i kišobranima. Nedostatak naponskih kabela smanjio je rizik od spoticanja, što je smanjilo sigurnosne rizike i olakšalo posao našem velikom timu. Intuitivni dizajn i izbornici osigurali su jednostavnost korištenja i eliminirali vrijeme izgubljeno na snalaženje s kontrolama. Phase One XF tijelo savršeno je surađivalo s rasvjetom koja ima ugrađeni Profoto Air daljinski upravljač.

Setup 1 – razbijanje leda

Ovo je bila naša prva postavka za dan. Prvi susret s modelom uvijek je nepoznanica, jer je najčešće riječ o osobi s kojom niste ranije radili, pa je važno brzo izgraditi pozitivan odnos, što će cijelu foto sesiju učiniti puno lakšom. Srećom, naši su se modeli brzo prilagodili foto setu. Postavio sam B10 i B10 Plus lampe s OCF Octa Softboxom s lijeve strane, a Deep Silver XL kišobran s difuzorom s desne strane. Lampe su bile prilično blizu modela, što je stvorilo jaču sjenu u pozadini. Ključna rasvjeta bio je OCF gel usmjeren prema nekoliko slomljenih ogledala kako bi se stvorio difuzni svjetlosni efekt na licu i pozadini.

Setup 2 – kreativna fotografija u trenutku

Ovu sam fotografiju zamijetio dok je moj dizajner produkcije igrao s pozadinskim osvjetljenjem. Modeli su shvatili da je moja kamera usmjerena prema dolje i brzo su se postavili u pozadinu.

Koristio sam 4 svjetla za ovu fotografiju. B10 s OCF Octa Softboxom usmjerenim 45 stupnjeva prema dolje s lijeve strane, B10 Plus s OCF gelom koji se odbija od zrcala izvan centra, jedno B10 s RFi Strip Softboxom te jedno B10 Plus s Deep Silver XL kišobranom i difuzorom s desne strane.

Setup 3 i 4 – korištenje posebnih funkcija

Oba postava su vrlo slična prethodnima, ali želio sam ravnomjerno osvjetliti srebrnu donju stranu Cocoove noge, pa je B10 Plus s RFi Strip 1×4 Softboxom postavljen nisko u sredinu. Opet, OCF gel je bio ključna svjetlost, stvarajući difuznu crvenu svjetlost koja se odbijala od zrcala izvan centra.

Koji su vaši top 3 savjeta za buduće modne fotografe?

1. Nemojte se bojati napraviti greške
Jedan od glavnih savjeta koje mogu dati, koji se odnosi ne samo na ovo pitanje nego i na fotografiju u cjelini, jest sljedeći: vježbajte i ne brinite zbog grešaka. Bolje je napraviti greške dok vježbate nego kada već radite s klijentom. Greške nas podučavaju i pomažu nam da rastemo.

2. Mreženje
Usmjerite se na povezivanje i suradnju s kreativnim ljudima. To će ne samo povećati vaše samopouzdanje i otvoriti vašu kreativnost, nego može otvoriti i mogućnosti za buduće suradnje. Za mene, dio mog posla je upoznavanje ljudi na događanjima ili kontaktiranje putem poruka na Instagramu. Nemojte se toga bojati. Najviše što možete dobiti je “ne”, ali to nije problem, s tim ćete se nositi.

3. Radite s drugima
Niste sami. Morate surađivati s drugima kako biste se razvijali. Nađite tim koji će se pobrinuti za aspekte poput stiliziranja i make-upa kako biste poboljšali standard vašeg rada. Niste samostalni. A što više ljudi surađuje s vama, to su veće šanse da će rezultati vašeg rada biti viđeni od šire publike.

Profoto Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte inspirirajuće Profoto priče, novosti o zanimljivim novim proizvodima i obavijesti o ažuriranjima proizvoda.