Stella Mešić je kreativna fotografkinja iz Slavonije koja je prošle godine otvorila svoj produkcijski studio za vizualne medije pod nazivom “Sun Room Studio” u suradnji s Poduzetničkim inkubatorom Vinkovci. Stella ima snažnu sklonost prema portretnoj, modnoj, beauty i self-portrait fotografiji jer, kako kaže, upravo su to područja u kojima se najviše može kreativno izraziti. Iako njezino umjetničko ime (Parts of the Sun) i ime studija naglašavaju njezinu ljubav prema prirodnom svjetlu, Profoto je postao neizostavan dio njezinog studijskog rada.
Kako je izgledao proces otvaranja studija?
Oduvijek sam sanjala o vlastitom kreativnom studiju. Mjestu koje obuhvaća sve moje potrebe za stvaranjem; od dizajna seta, rekvizita, rasvjete, do dodataka. Pošto sam znala kako želim da prostor izgleda, sve je išlo prilično glatko čim sam saznala da sam pobijedila na gradskom natječaju za financijsku potporu. Prvo je došao kauč jer smo i ja i modeli ponekad trebali odmoriti, a posljednji korak bio je moj novi Profoto B1X kit i svi dodaci. Čim je rasvjeta stigla, organizirala sam proslavu otvaranja. Od tada do danas prošla je gotovo godina dana, i mogu reći da svaki dan osjećam kao ostvarenje svih svojih najluđih snova jer svaki dan imam priliku stvarati ono što zaista želim.
Kada ste prvi put došli u kontakt s bljeskalicom i odlučili je koristiti u svom radu?
Mislim da sam prvi put uzela bljeskalicu prije fotografiranja „We Love Sound festivala“ u Zagrebu 2016. godine. Bila je to neka bljeskalica čije ime ni ne znam. Nisam ništa razumjela, ali morala sam obaviti posao, a na kraju su fotografije ispale sjajno. Pošto nisam znala kako koristiti bljeskalicu, nisam ju ni željela koristiti, ali poslovi poput vjenčanja, svirki u kafićima i klupskih zabava natjerali su me da učim više o fotografiji s bljeskalicom. Tek 2020. godine naručila sam neku jeftinu kontinuiranu rasvjetu za kućnu fotografiju, jer smo svi bili u karanteni. Tada sam naučila što je softbox i za što se koristi. Iste godine počela sam raditi za jednu firmu iz Zagreba kroz koju sam naučila koristiti Profoto rasvjetu, i odmah sam se zaljubila u njezine mogućnosti. Znala sam da je to nešto bez čega ne mogu otvoriti studio.
Imate li kakav savjet za ljude koji tek počinju koristiti bljeskalicu? Kako je bilo na početku?
Osobno, smetala sam kolegici koja je znala raditi s Profoto rasvjetom, i svaki put kada smo postavljali studio, išla sam s njom, pomagala nositi torbe, pozirala za postavke svjetla, a zauzvrat mi je objašnjavala kako sve funkcionira. To sam nadopunila tutorijalima na YouTubeu, Skillshareu i drugim kanalima koji nude ovakvu vrstu sadržaja. Tako bih savjetovala svima da budu kao mali pratitelj uz nekog tko zna kako raditi, ili ako nemate priliku za to, istražujte internet. Osim toga, bljeskalica je snažno svjetlo, i pravila škole postavljanja svjetla moraju se naučiti prije nego što zaronite u kreativni dio fotografije s bljeskalicom, inače će vaše fotografije ispasti loše, i nećete biti zadovoljni. Ali tko zna, možda ću već za godinu dana održati radionicu na tu temu 😉
Možete li s nama podijeliti kako izgleda „iza kulisa“ snimanja u Sun Room Studiju?
Kao i obično u Slavoniji, ovdje je uvijek veselo i opušteno, pogotovo jer se prije samog snimanja svi dobro pripremimo. Ako je ideja za sesiju moja, na meni je da izradim jasne i koherentne mood boardove koje šaljemo cijelom timu, kako bi svi bili „na istoj stranici“. Na dan snimanja uvijek moramo imati hranu, vodu i kavu iznad svega, te dovoljno vremena za pripremu modela kako bi svi mogli uspješno obaviti svoj dio posla. Dok model dobiva frizuru i make-up, ja postavljam pozadine i svjetla, ovisno o tome što želimo postići.
Za ovo snimanje tema je bila film „Memoari jedne gejše“, koji obožavam i ja i kolegica koja je bila model. Ideja za sve kuhala se u našim glavama mjesecima. Za make-up sam željela dočarati osjećaj gejše, ali ne previše tradicionalno, već modernizirano i prozračno s jakim crvenim detaljima. Odmah sam znala da želim jedno svjetlo koje će donijeti dramatičnost i oblikovati lice na slikarski način. Veliki sam obožavatelj Caravaggia, i mislim da njegova upotreba svjetla prožima sve moje radove, pa tako i ove. Moj najdraži dio cijelog snimanja je trenutak kad uzmem prvu fotografiju i vidim kako svjetlo izgleda na modelu. Na početku rada s bljeskalicom morala sam pomaknuti svjetlo nekoliko puta da bih dobila ono što sam zamislila, ali sada je puno lakše, i uglavnom moram samo promijeniti intenzitet. Prvu fotografiju s kojom sam zadovoljna pokazujem timu, svi odobre, i snimam dok ne dobijem barem 10 fotografija jednog outfita s kojima sam zadovoljna. Zatim slijedi promjena odjeće, popravci make-upa i frizure, uzima se gutljaj kave, i tako dalje, sve dok ne snimimo posljednji set odjeće.
Koju ste opremu koristili i kakav je bio postav?
Kao što sam prije spomenula, koristila sam samo jedno svjetlo, Profoto B1X 500 AirTTL na koji sam pričvrstila OCF Softbox 3’Octa. Volim raditi s softboxom za portrete jer daje prekrasno difuzirano svjetlo koje ne pada previše na pozadinu, ali stvara savršen dubinski efekt. Zamislila sam da fotografije izgledaju poput slika, pa mi je jedno svjetlo bilo idealno jer tako postavljeno stvara dojam da svjetlo filtrira kroz prozor ili napola otvorena vrata. Za većinu fotografija model je bio na podu, pa sam postavila svjetlo pod kutom od 45° s njezine desne strane, izvadila cijelu srednju šipku i nagnula glavu tijela rasvjete prema dolje kako bih izbjegla sjene ispod očiju, a istovremeno dobila jake sjene koje naglašavaju jagodične kosti i liniju čeljusti. U nekim sam fotografijama bila smještena izravno nasuprot modelu, ali one koje najviše volim snimila sam iz nježnog stražnjeg svjetla. To sam postigla pomicanjem 45° od modela prema njezinoj lijevoj strani, tako da su tijelo rasvjete i ja bili gotovo dijagonalno. Kako se odjeća mijenja, tako se mijenja i intenzitet svjetla jer svaka boja različito reflektira svjetlo. Cijeli je proces bio nevjerojatno olakšan pomoću Profoto Connect Pro jer sam mogla prilagoditi male razlike u osvjetljenju izravno na uređaju koji je bio pričvršćen na vruću cipelu kamere.
Model: Mia Panić
MUA: Terezija Markovinović
Frizura: Ines Barić
Fotografija i obrada: Stella Mešić